23 Mart 2010 Salı

şabanoğlu şaban.

bir kemal sunal'la şener şen klasiği.
aslında günümüzdeki bazı siyasi olaylara da gönderme yapıyor.mesela filmde şaban'la ramazan var. bunlar iki salak rolünde. askerden sonra kadırgalıyı hakladıkları için gizli polis oluyorlar. bir de süt anne adile naşit var. aynı evde bir de paşa var. şener şen de evin damadı.

sütannenin bir elması var. bu elması kimselere göstermiyor. ancak ev halkı da bu elması çok merak ediyor. süt anne adile naşit, ev halkının yoğun ısrarlarına dayanamıyor ve elması herkese göstermeye karar veriyor. sakladığı kümesten elması alıp eve getiriyor. tam insanlara elması gösteriyorken birden elektrik kesiliyor. elektrik bir müddet sonra geliyor ve ışıklar yanıyor. ışıklar tekrar yandığında adile naşit'in çok değer verdiği elmasın çalındığı anlaşılıyor.

evin paşası bu işe çok kızıyor. benim evimden nasıl elmas çalınır diyor. evin damadı şener şen'i oracıkta savcı olarak görevlendiriyor. savcı şener şen olaya müdahale ediyor ve ev halkını bir odada topluyor.

soruşturmayı başlatan şener şen ev halkına sesleniyor;
"-bütün erkekler soyunsun." paşa hemen atılıyor.
"erkekleri bırak" diyor. savcı şener şen şaşırıyor. biraz düşündükten sonra;
"-peki bütün kadınlar soyunsun." diyor. paşa bu olaya çok kızıyor.
"-hayvan herif kadınlar soyulur mu." diyor. şener şen bu olaya da şaşırıyor ve;
"-tamam o zaman kimse soyunmasın" diyor. paşa buna da çok kızıyor;
"-ulan salak kimseyi soymadan elması nasıl bulacaksın." diyor. bunun üzerine şener şen;
"-bilemiyorum efendim." diyor. paşa da bunun üzerine;
"-sen ne bilirsin zaten" diyor. savcı şener şen bunun üzerine;
"-herkesi yere yatırayım efendim" diyor. paşa sinirleniyor tekrardan;
"-olmaaz" diye bağırıyor. şener şen "-ayağa kaldırayım hepsini efendim" diyor. bunun üzerine paşa daha da sinirleniyor ve;
-"anlaşıldı anlaşıldı sen bu soruşturmayı yürütemeyceksin. seni görevden alıyorum. ben ne yapacağımı bilirim" diyor.
ertesi gün soruştumayı yürütmek için şaban'la ramazan'ı görevlendiriyor.
paşa uyanık çünkü elması kendi çalmış.




#18250380(antikolpa, 20.02.2010 09:38 ~ 09:42)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder